default_mobilelogo

W związku z awarią po stronie dostawcy usług telekomunikacyjnych, informujemy, że mogą wystąpić trudności
w dodzwonieniu się do przychodni.
Za powstałe utrudnienia przepraszamy.

 

 

PACJENTÓW Z CUKRZYCĄ  typu II   ZACHĘCAMY


DO WEJŚCIA W OPIEKĘ KOORDYNOWANĄ W LINI DIABETOLOGICZNEJ


W NASZYM POZ:

 

KORZYŚCI:

 

- LEKARSKA PORADA KOMPLEKSOWA DOTYCZĄCA CUKRZYCY

Z SZEROKIMI BADANIAMI KRWI, MOCZU, EKG ORAZ OCENĄ

AKTUALNEGO STANU ZDROWIA I ZALECENIAMI

1 x w roku kalendarzowym

 

- MOŻLIWOŚĆ SKORZYSTANIA Z PORADY DIETETYCZKI

do 3 x w roku kalendarzowym / porady dobrowolne /

 

- MOŻLIWOŚĆ SKORZYSTANIA Z PORADY EDUKACYJNEJ

do 6 x w roku kalendarzowym / porady dobrowolne/

 

- MOŻLIWOŚĆ SZYBSZEJ KONSULTACJI Z DIABETOLOGIEM

 

- WSZYSTKIE PORADY ODBYWAJĄ SIĘ NA TERENIE NASZYCH

PRZYCHODNI tj - GOŚCINNA I WAŁOWA

 

- KOORDYNATOR DZWONI DO PACJENTA I UMAWIA TERMINY

POWYŻSZYCH PORAD W DOGODNYCH DLA PACJENTA

TERMINACH.


UWAGA PACJENCI


PROSIMY O ODPOWIEDZIALNE REALIZOWANIE RECEPT I DOKŁADNE SPRAWDZANIE POTRZEBNYCH LEKÓW PRZED ZGŁOSZENIEM ZAPOTRZEBOWANIA NA KOLEJNE RECEPTY.


WG OBOWIĄZUJĄCEGO OBECNIE PRAWA LEKARZ WYSTAWIAJĄCY RECEPTY JEST PRZED ICH WYSTAWIENIEM USTAWOWO ZOBOWIĄZANY DO DOKONANIA WERYFIKACJI ILOŚCI ORAZ RODZAJU WYPISYWANYCH LEKÓW,

DOTYCZY TO OBOWIĄZKOWO LEKÓW PSYCHOTROPOWYCH/ NASENNYCH ORAZ LEKÓW WYSTAWIANYCH PACJENTOM 65+ 18-


Zatem mogą zdarzyć się sytuacje, że recepta na dany lek nie zostanie wypisana lub wypisana zostanie mniejsza ilość opakowań - jeśli weryfikacja wykaże, że lek niedawno został wypisany i wykupiony lub nie jest lekiem przyjmowanym przewlekle.

 

PRZYPOMINAMY, ŻE WG USTAWY NIE KAŻDY PACJENT 65+ 18- MOŻE OTRZYMAĆ RECEPTĘ NA DARMOWY LEK

PACJENT MUSI SPEŁNIAĆ WYMOGI REFUNDACYJNE NAKŁADANE PRZEZ NFZ ORAZ DANY LEK MUSI ZNAJDOWAĆ SIĘ NA AKTUALNEJ LIŚCIE REFUNDACYJNEJ.


Informujemy, że w dniu 1 grudnia 2020 r. weszło w życie Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 12 listopada 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie Pracy (dz. U. z 2020 r., poz. 2131).

W związku z powyższym, w oparciu o wskazówki metodyczne w sprawie przeprowadzania badań profilaktycznych pracowników (Załącznik do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 listopada 2020 r., poz. 2131) lekarz medycyny pracy podejmuje decyzję o zakresie oraz częstotliwości badań profilaktycznych.

Pracodawcy kierujący pracowników na badania profilaktyczne zobligowani są do umieszczenia na skierowaniu informacji o występujących na stanowisku pracy czynników szkodliwych bądź ich braku. Skierowania niezawierające przedmiotowej informacji nie będą realizowane.

e-recepta
https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/erecepta

Jak to działa:
– lekarz elektronicznie wystawia e-receptę
– jeżeli pacjent ma aktywne Indywidualne Konto Pacjenta (IKP) to na telefon otrzymuje SMS-a z 4-cyfrowym kodem, który w połączeniu z jego numerem Pesel umożliwi wykupienie leków w aptece
– jeżeli pacjent nie ma jeszcze aktywnego IKP otrzyma od lekarza papierowy „wydruk informacyjny” (w formacie dzisiejszej recepty). Wydruk zawiera 4-cyfrowy kod, który umożliwia wykupienie leków w aptece

Co zrobić, żeby SMS-y przychodziły na telefon?
– zaloguj się na swoje IKP
– wybierz zakładkę „Moje konto”
– zaznacz zgodę na otrzymywanie SMS-ów (ewentualnie maili) informujących o wystawieniu recepty
– odtąd każde wystawienie e-recepty będzie potwierdzone SMS-em zawierającym 4-cyfrowy kod
– lekarz może wystawić e-receptę na większą ilość opakowań – będziesz je stopniowo realizował w odpowiednim dla siebie czasie, bez konieczności kolejnych wizyt w przychodni
– e-recepty nie zgubisz, pozostanie dostępna w aptece do momentu wykupienia wszystkich przepisanych przez lekarza opakowań
– użytkownicy aplikacji Visimed również otrzymają informacje o wystawionej e-recepcie

e-skierowanie
https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/eskierowanie

 

Indywidualne Konto Pacjenta (IKP)
https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta

Na swoim IKP:
– zobaczysz swoje e-recepty, z informacją o dawkowaniu
– zobaczysz wszystkie recepty zrealizowane po 1 stycznia 2019 (także papierowe)
– znajdziesz historię swoich wizyt opłaconych przez NFZ (od 2008 roku)
– możesz udostępnić osobie bliskiej lub lekarzowi informacje o stanie zdrowia i historię przepisanych leków

Dzięki IKP:
– otrzymasz e-receptę SMS-em lub mailem
– jeśli chorujesz przewlekle, to po ustaleniu z lekarzem otrzymasz kolejną e-receptę bez wizyty w gabinecie
– w 2021 roku w ten sposób otrzymasz e-skierowanie

Jak się zalogować do IKP?
– np. za pomocą profilu zaufanego – wejdź na stronę www.pacjent.gov.pl

Jeśli nie masz profilu zaufanego, załóż go.
Możesz:
– założyć go online przez bank — banki, w których możesz to zrobić: PKO BP, PKO SA, Millenium, mBank, ING, Alior
– zarejestrować się w serwisie pz.gov.pl i potwierdzić swój PZ w punkcie potwierdzającym — np. w oddziale NFZ, urzędzie gminy, urzędzie skarbowym.